Consiliul Director

Consiliul Director este organul de conducere al fundatiei format din 7 membri alesi de catre Membri Fondatori.

Consiliul Director îsi desfasoara activitatea pe baza urmatoarelor principii:
• principiul legalitatii; • principiul impartialitatii; • principiul cooperarii; • principiul parteneriatului; • principiul responsabilitatii.

Membri Consiliului Director

MONIKA ORBAN
MONIKA ORBANPRESEDINTE
Tel: 0729 331 133
e-mail: monika.orban@omfida.ro
TEODORESCU GRIGORE CIPRIAN
TEODORESCU GRIGORE CIPRIANVICEPRESEDINTE
e-mail: ciprian.teodorescu@omfida.ro
MOCAN VASILE ADRIAN
MOCAN VASILE ADRIANVICEPRESEDINTE
e-mail: adrian.mocan@omfida.ro
LUCUTA MIRCEA
LUCUTA MIRCEAVICEPRESEDINTE
e-mail: mircea.lucuta@omfida.ro
GHIZDAV MARIUS
GHIZDAV MARIUSVICEPRESEDINTE
e-mail: marius.ghizdav@omfida.ro
ROBERT MORA
ROBERT MORAVICEPRESEDINTE
robert.mora@omfida.ro
TIBI ZAVACZKI
TIBI ZAVACZKIVICEPRESEDINTE
e-mail: tiberiu.zavaczki@omfida.ro

Atribuţiile Consiliului Director

Consiliul Director al Fundaţiei asigură realizarea scopului şi obiectivelor Fundaţiei Omfida, exercitând următoarele atribuţiuni:

  • Stabilirea strategiei generale şi a programelor Fundaţiei;
  • Aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi a bilanţului contabil;
  • Alegerea şi revocarea cenzorului, sau după caz a membrilor comisiei de cenzori;
  • Înfiinţarea de filiale;
  • Încheierea de acte juridice în numele şi pe seama Fundaţiei;
  • Hotărăşte cine reprezintă Fundaţia în relaţiile cu terţii în plan intern şi internaţional, cât şi în justiţie şi în faţa autorităţilor;
  • Executarea bugetului de venituri şi cheltuieli;
  • Aprobarea organigramei şi a strategiei de personal a Fundaţiei;
  • Elaborează propuneri de modificări a statutului fundaţiei pe care îl supune spre aprobare Fondatorilor Fundaţiei Omfida;
  • Pentru buna functionare a Fundaţiei, Consiliul Director poate hotărî angajarea de personal în condiţiile Codului Muncii;
  • Elaborarea unei scheme de resurse umane, evidenţiate pe departamente prin organigrama şi fişa postului;
  • Elaborarea regulamentului intern de funcţionare a sa;
  • Aprobă proiectele şi delegă nominal îndeplinirea activităţilor acestora;
  • Aprobă mandatul reprezentanţilor fundaţiei la evenimente şi reuniuni;
  • Îndeplinirea oricăror altei atribuţiuni prevăzută în lege sau în statut;
  • Consiliul Director poate împuternicii una sau mai multe persoane cu funcţii executive, inclusiv persoane care nu au calitatea de asociat ori sunt străine de fundaţie, pentru a încheia acte juridice în numele şi pe seama fundaţiei sau orice alte atribuţii prevăzute în lege sau în statut;

 

CENZORUL – Organ de Control al Fundatiei Omfida

Controlul financiar al Fundaţiei Omfida se realizează prin cenzor. Consiliul Director numeşte şi revocă după caz Cenzorul. Mandatarea Cenzorului se face pe o periodă de cinci ani;

În realizarea competenţei sale, Cenzorul are următoarele atribuţii:

  1. Verifică modul în care este administrat patrimoniul fundaţiei;
  2. Examinează balanţele contabile şi execuţia bugetară;
  3. Întocmeşte rapoarte şi le prezintă Consiliul Director;
  4. Poate participa la şedinţele Consiliului Director, fără drept de vot;
  5. Auditează situaţiile financiar contabile;
  6. Verifică dacă registrele de contabilitate sunt ţinute la zi, dacă evaluarea patrimoniului s-a făcut conform regulilor stabilite pentru întocmirea bilanţului contabil, verifică financiar acordarea premiilor, gratificaţiilor şi burselor;
  7. Are acces în orice moment la toate documentele contabile ale Fundaţiei ,
  8. Primeşte o indemnizaţie lunară stabilită de Consiliul Director,
  9. Exercită orice alte drepturi şi îndeplineşte orice alte obligaţii prevăzute în statut sau stabilite de Consiliul Director.

 

Patrimoniul Fundaţiei Omfida

Patrimoniul social iniţial al Fundaţiei Omfida este alcătuit dintr-un activ patrimonial total în valoare de 110.400, 00 lei, constituit de catre fondatori, la infiintarea fundatiei.

Întregul patrimoniu va fi evidenţiat şi păstrat în conformitate cu legislaţia română în materie, pe numele fundaţiei şi va fi folosit exclusiv pentru realizarea scopului şi obiectivelor acesteia.

Patrimoniul iniţial se completează cu bunuri mobile şi imobile, venituri rezultate din donaţii, sponzorizări, proprietăţi, cotizaţii, taxe nonprofit percepute conform legii, activităţi economice în conformitate cu legislaţia în vigoare, şi orice alte venituri realizate în condiţiile legii.

Patrimoniul Fundaţiei este indivizibil, gestionat de către Consiliul Director, şi verificat de către Cenzor conform legislaţiei în vigoare.

 

Veniturile Fundaţiei Omfida

Fundaţia Omfida nu realizează profit. Veniturile obţinute de fundaţie se folosesc exclusiv în vederea realizării scopului şi a obiectivelor prevăzute în prezentul statut.

Veniturile Fundaţiei Omfida provin din:

  1. dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile în condiţiile legale;
  2. dividendele societăţilor comerciale înfiinţate de fundaţie;
  3. veniturile realizate din activităţi economice directe;
  4. donaţii, sponsorizări sau legate;
  5. resurse obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale;
  6. alte venituri prevăzute de lege.

Fundaţia Omfida va deţine conturi în lei şi în valută, derulând întreaga activitate materială şi financiar contabilă conform legilor în vigoare.

 

Cheltuielile Fundaţiei Omfida

Întreaga activitate economico-financiară a Fundaţiei Omfida se desfăşoară pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli aprobate de Consiliul Director.

Principalele cheltuieli ale fundaţiei sunt:

  1. salarii şi adaosuri la salarii;
  2. indemnizaţii, prime, premii şi gratificaţii;
  3. procurări de rechizite şi imprimante de birou;
  4. chirii, dobânzi, taxe, comisioane bancare;
  5. cazare, masă, transport;
  6. apă, canal, salubritate, cheltuieli de întreţinere;
  7. energie electrică, termică şi gaze naturale;
  8. cheltuieli de publicitate, pliante, edituri, tipărituri în vederea promovării activităţilor;
  9. sponsorizări şi donaţii;
  10. cumpărări de active şi mijloace fixe;

Exerciţiul economico-financiar începe la data de 1 ianuarie şi se încheie la data de 31 decembrie a fiecărui an, cu excepţia primului an, când începe la data înregistrării ca persoană juridică.